שירותי בדק בית מומלצים הכנס פרטיך וקבל הצעות מחיר לצורך בדק בית. אלו אשר מתאימים ביותר בעבורך יחזרו לפנייתך בתוך זמן קצר.

בדק בית לבניין

צריכים לעשות בדק בית לבניין? בעמוד תראו מה בודקים בבדק בית לבניין שלא כמו בדיקה של דירה או בית פרטי, מה הזמן המומלץ להזמין בדק בית לבניין שלכם ומי אחראי על בדק בית בבניין משותף.

מה בודקים בבדק בית לבניין?

בבדק בית לבניין בודקים את הכל חוץ מהדירות עצמן, כלומר כל החלקים של הבניין שהם "בשייכות" הבניין:

  • חדר מדרגות: חדר המדרגות הוא ללא ספק רכוש משותף והוא חלק מהבניין שלא שייך לאף אחד מהדירות. בדיקה של חדר המדרגות תכלול בדיקה של גובה המעקות, החשמל והתאורה בחדר המדרגות ובדיקה שאין נזילה או רטיבות בקירות.
     
  • מעליות: הדבר הראשון שצריך לבדוק במעלית הוא בדיקה של הדלתות. הבדיקה כוללת בדיקה של פתיחה חלקה של הדלתות ללא רעש או תקיעות. בנוסף צריך לבדוק את משקופי הדלת והמעלית. מעבר לכך צריך לשלול סכנה שתהיה נזילה לפיר המעלית.
     
  • גג: עוד דבר שהוא כמובן רכוש משותף הוא הגג. בדיקת הגג בעיקר כוללת בדיקת איטום שזה אומר בדיקה של חומרי האיטום, המרזבים ובדיקה של שיפוע תקני של הגג.
     
  • קירות חיצוניים: הבדיקה של קירות חיצוניים כוללת בדיקה של נזילות ושל צבע. בדיקת הנזילות לרוב מתבצעת באמצעות מצלמה טרמית. הבדיקה של הצבע והטיח כוללת הסתכלות על העבודה ובדיקה של האיכות שלה. בנוסף חשוב לוודא בבדיקה שמיושם שליכט צבעוני. בדיקת איכות העבודה חשובה במיוחד כי לאחר יישום השליכט לא ניתן לתקן ובמידה ויש תקלות חובה לצבוע מחדש.
     
  • מרתף: כמו בדיקה של הקירות החיצוניים הבדיקה של המרתף תכלול גם בעיקר בדיקה מפני נזילות או רטיבות ובדיקה של עבודות הצבע והטיח.
     
  • חניון: הדבר המרכזי שבודקים בחניון הבניין הוא בדיקה שלא תהיה הצפה בחורף. הבדיקה תכלול בדיקה של צנרת הביוב ושל מערכת הניקוז כולל בדיקה של שקעים ברצפה.
     
  • לובי ומסדרונות: בבדיקה של הלובי והמסדרונות צריך לבדוק את כל המשקופים, חיפוי הקירות וההדבקה של הרצפה.
     
  • חשמל: מהנדס בדק הבית לא יכנס לבתים שלכם ויבדוק את השקעים אבל הוא כן יבדוק את מערכת והחשמל ויסתכל שאין כבלים או שקעים חשופים. בנוסף הוא יבדוק את מערכת האזעקה וכיבוי אש כולל הספרינקלרים.
     
  • מעקות וסורגים: בדיקה נוספת שהוא יעשה היא בדיקה של המעקות והסורגים. הוא יבדוק שכל המעקות עומדים בתקן ואף אחד לא יפול. 

מתי נזמין בדק בית לבניין?

הזמן המומלץ להזמין בדק בית לבניין הוא בשלב פרוטוקול מסירת דירה הראשוני שזה השלב שבו הקבלן עדיין עובד בבניין. הסיבה לכך היא שהוא עדיין נמצא אצלכם בבניין ואם יש תקלות הוא יכול לתקן אותן בזמן הקרוב לפני שהוא מוסר את המפתח. כמובן שעדיין קיימת תקופת הבדק שבה הקבלן מחוייב לתקן את התיקונים, אבל במקרה הזה צריך להוכיח שהליקוי הוא לא בגלל שימוש לקוי וזה הרבה יותר התעסקות. זו הסיבה שבגללה מומלץ להזמין בדק בית לבניין עוד בשלב המכירה.

 

בדק בית לבניין

כמה עולה בדק בית לבניין?

מחיר בדק בית לבניין נע בין 200 - 400 ש"ח לכל דירה. המחיר משתנה בהתאם לגודל הבניין, ככל שיש יותר קומות המחיר לכל דירה ירד. לדוגמה בדק בית לבניין של 4 קומות יעלה בין 5,000 - 6,000 ש"ח.

מחירון בדק בית לבניין

כמה עולה בדק בית לבניין של 4 קומות?

5,000 - 6,000 ש"ח
מה המחיר של בדק בית לבניין גדול 15 קומות?

8,000 - 10,000 ש"ח
כמה עולה בדק בית לבניין לפי דירה?

200 - 400 ש"ח
מחיר בדק בית לבניין מסחרי בגודל 2,500 מ"ר

6,000 - 7,000 ש"ח

הדפס מחירון

השוו מחירים בין חברות בדק בית עם בדקליק

מחפשים מהנדס לבדיקת הבניין שלכם? עשו זאת עם בדקליק. עם בדקליק תוכלו לערוך השוואת מחירים לבדק בית ובכך לחסוך עד 37% במחיר הסופי. התקשרו או השאירו פרטים בטופס המצורף וקבלו עד 3 הצעות מחיר ממהנדסי בדק בית בעיר המגורים שלכם.

 

חברות בדק בית זמינות לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 073-3488760

עשיתם בדק בית לבניין, מה קורה עכשיו?

אחרי שעושים בדק בית לבניין מקבלים דו"ח שמפרט בדיוק את כל הליקויים שמצא מהנדס בדק הבית. מעבר הוא יציין בדיוק איך הוא בדק כל דבר ובאיזה כלי השתמש, לדוגמה תראו שהוא השתמש במצלמה טרמית לאיתור הנזילות.

 

במידה ואתם עדיין בתקופת הבדק תגישו את הדו"ח לקבלן שבנה את הבניין שיתקן. אם כבר עברה התקופה תצטרכו לטפל בבעיות בעצמכם, לכן החשיבות למהר עם בדק בית ולא להתעכב היא גבוהה.

שאלות נפוצות על בדק בית לבניין

מי אחראי להזמין בדק בית בבניין משותף?

האחריות להזמנת בדק בית בבניין משותף היא על ועד הבית. כמובן שבמידה והבניין לא מאוכלס או שמדובר בבניין מסחרי האחריות היא על בעל הבניין להזמין בדק בית.


מה ההבדל בין בדק בית לבניין לעומת בית פרטי או דירה?

בבניין בודקים את כל האזורים המשותפים שלא שייכים לבעל דירה כזה או אחר כמו למשל הגג או המעלית.