שירותי בדק בית מומלצים הכנס פרטיך וקבל הצעות מחיר לצורך בדק בית. אלו אשר מתאימים ביותר בעבורך יחזרו לפנייתך בתוך זמן קצר.

בדיקת קרינה מארון חשמל

חשמל הוא דבר מסוכן ואנו שומעים זאת מיומנו הראשון כמעט. אולם, חשמל מסוכן לא רק בגלל האפשרות להתחשמל אם לא נשמר אלא, גם בשל העובדה שחשמל מייצר קרינה חשמלית מסוכנת, גם ללא מגע פיזי באלמנט חשמלי כזה או אחר. אי לכך, חשוב מאוד, מעת לעת, לבצע בדיקת קרינה מארון חשמל. פורטל בדקליק מציג בפניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם בבחירת חשמלאי בודק ומידע חיוני נוסף בנושא.

האם ארון חשמל פולט קרינה?

קרינה מארון חשמל היא דבר אמתי לחלוטין והיא מתקיימת במקרים מסוימים. בדיקת קרינה מארון חשמל היא פעולה חיונית מאוד ולא משנה היכן נמצא ארון החשמל. יכולה להימצא קרינה מארון חשמל ביתי, קרינה מארון חשמל בעבודה, קרינה מארון חשמל במפעל ועוד.


קרינה חשמלית יכולה לעבור דרך קירות ולכן, לא ניתן להימלט ממנה אלא אם, מתקנים ומסדרים את מה שנדרש מבעוד מועד, על מנת לשלול מצב של קרינה.
קרינה מלוח חשמל מורגשת ממש בגוף ועלולה לייצר תחושות לא נעימות ואפילו מטרידות כגון: כאבי ראש, נדודי שינה ורגישויות חדשות המובילות לאלרגיה. קרינה חשמלית ברמה גבוהה במיוחד, יכולה אף לגרום למחלות קשות ולגידולים סרטניים.

בדיקת קרינה על ידי חשמלאי מוסמך

מתי הכי חשוב לבצע בדיקת קרינה מארון חשמל?

לשאלה האם ארון חשמל פולט קרינה למעשה, ספקנו את התשובה והיא כאמור חיובית. אולם, מתי עלינו לבצע בדיקת קרינה מארון חשמל? מהם הסימנים המעידים על כך שקרינה כזאת אולי אכן קיימת בארון החשמל שלנו? ישנם מספר מצבים בהם מומלץ לבצע את בדיקת הקרינה, ולבדוק האם יש קרינה מארון חשמל, המצב העיקרי הנו, קניה או השכרה של דירה חדשה, או מעבר לבית פרטי חדש.


הדבר חשוב כדי לדעת שאנחנו מגיעים למשכן חדש שבו רמות הקרינה הינן בהתאם למותר ואינן מסכנות אותנו. את בדיקת הקרינה עדיף לבצע בטרם חותמים על הסכם מכר או חוזה שכירות. אולם, ישנם כאלה הגורסים שאת הבדיקה יותר טוב לבצע לאחר שנכנסים לנכס החדש וכל מוצרי החשמל כבר נמצאים בתוכו. בדרך זו, ניתן לבקש עצה טובה מבודק הקרינה, היכן למקם כל מכשיר ולמה חשוב לשים לב.

החשיבות של מיקום תשתית החשמל בבית חדש

במידה ואתם נמצאים בתהליך בנייה של בית פרטי חדש, חשוב שתדעו שלמיקום תשתית החשמל בבית, ישנה חשיבות גדולה בדרך למניעת קרינה בבית בכלל ומארון החשמל בפרט. חשוב לבצע תכנון מוקפד של השקעים החשמליים ושל כל מוצר חשמלי, אותו אתם מתכוונים למקם בחלל הביתי.


דוגמא טובה לתכנון מיטיב של תשתיות החשמל היא, מיקום מנוע המזגן על גג הבית ולא בסמוך לקיר, הדבר מפחית מאוד את רמת הקרינה בתוך הבית. שימו לב, שבקרבת הבית החדש לא עובר קו מתח חשמלי גבוה, מדובר באלמנט מסוכן הגורם לרמת קרינה גבוהה מאוד ברדיוס שמסביבו ולמחלות קשות כתוצאה מרמת קרינה זו.

כיצד מתבצעת בדיקת קרינה מארון חשמל ומהבית בכלל?

בדיקת קרינה מתבצעת באמצעות חשמלאי המוסמך לבצע בדיקת קרינה. חשוב לבצע את הבדיקה בזמן שעומס החשמל בבית נמצא בשיאו. יש להדליק את כל תאורת הבית, מכשירי החשמל הקטנים והגדולים כאחד וזאת כדי שהבדיקה תספק לכם תוצאה טובה אמינה ומדויקת.


בנוסף, חשוב לבצע את הבדיקה בשעת ערב, כאשר פנסי הרחוב פועלים ומייצרים קרינה משלהם וצריכת החשמל הכללית גבוהה. בודק קרינה מקצועי ידע למדוד את רמת הקרינה המגיעה מבחוץ ולשקלל אותה עם מדדי הקרינה החשמלית שנמדדה בתוך הבית.

חברות בדק בית זמינות לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 073-3488760

בדיקת קרינה חשמלית הלכה למעשה

אם כך, כיצד מתבצעת בדיקת קרינה חשמלית על ידי מודד, חשמלאי מוסמך ומקצועי? איש המקצוע יגיע אליכם כשבאמתחתו מודד קרינה מקצועי, המודד ערכים של גאוס (המידה באמצעותה מודדים רמה של קרינה חשמלית). חשוב שתדעו – מודד קרינה מקצועי הנו אדם שסיים הכשרה מקצועית של המשרד להגנת הסביבה ולפני כן, הוא קיבל תואר במדעים, ממוסד המוכר על ידי המל"ג. בנוסף, יכולים להתקבל להכשרה מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה. לפני קבלת תעודת ההסמכה, על כל אחד לעבור מבחן הסמכה.
 

בדיקת קרינה מארון חשמל

קראו כאן מידע נוסף על:

כיצד תקבלו את נתוני מדידת הקרינה

מודד קרינה מוסמך, יגיש לכם בסיום הבדיקה דו"ח מפורט אודות תוצאותיה. הדו"ח כולל מספר אלמנטים:

  • פרטים טכניים – שם מזמין הקרינה החשמלית, שם נותן השירות, מספר ההיתר של נותן השירות, פרטי ההתקשרות בין הצדדים ותאריך הבדיקה.
     
  • נתוני מקורות המדידה – מדובר בפרק המפרט את מגוון מתקני החשמל הנמצאים באזור, מתאר את גודלו של הבית, מפרט באלו אזורים בוצעה בדיקת קרינה חשמלית, מה היה מזג האוויר בזמן הבדיקה ומה היה העומס החשמלי.
     
  • סוג מכשיר המדידה ותכונותיו – הדו"ח מציין באיזה מכשיר מדידה השתמש המודד, מהו מספרו הסידורי של מכשיר המדידה ובאילו תדרים השתמש המודד. עוד מצוין, תאריך הכיול האחרון של מכשיר המדידה.
     
  • ו"ח מדידות השדה המגנטי ופרוט רמת הקרינה החשמלית – פרק זה מפרט, באמצעות טבלה, את מקום המדידה, האם נמצאת חשיפה רצופה או קטועה ולא רצופה, מה היה מרחק מכשיר המדידה ממקור הקרינה בעת ביצוע הבדיקה, גובה נקודת המדידה ורמת החשמל בכל נקודת בדיקה (תקינה או לא תקינה).
     
  • צילומים ושרטוטים – אל דו"ח בדיקת הקרינה נהוג לצרף תמונות ושרטוטים של מקומות מדויקים בהם בוצעה הבדיקה. הדבר מסייע לזהות מפגע בהתאם לתמונות ושרטוטים אלה.
     
  • ניתוח הדו"ח וסיכום התוצאות – פרק הסיום של הדו"ח שבו מציין המודד את רמות הקרינה שנמצאו בבדיקה. מדובר ברמת הקרינה הכללית בבית. פרק זה יסתיים במתן המלצות לגבי מבנה התשתית החשמלית בבית וכיצד ניתן להתגונן מפני קרינה חשמלית גבוהה.


חברות בדק בית זמינות לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 073-3488760

אמצעי המיגון מפני קרינה גבוהה

ישנם מספר אמצעי מיגון מפני קרינה אולם, אנו נפרט אחד מרכזי וחשוב – חסימה של הקרינה. על ידי הבנה של מהו מקור הקרינה, ניתן לייצר מיגון באמצעות מיו – מיטל, התקן סגסוגת אלומיניום, המסוגל לספוג ולחסום את הקרינה ובכך לבטלה.