שירותי בדק בית מומלצים הכנס פרטיך וקבל הצעות מחיר לצורך בדק בית. אלו אשר מתאימים ביותר בעבורך יחזרו לפנייתך בתוך זמן קצר.

בדיקת אינסטלציה

בין אם זה כחלק לפני קניית דירה, לצורך קבלת טופס 4 או כחלק מבדק בית, בדיקת אינסטלציה יכולה לאתר בעיות גדולות לפני שהן מחמירות ולחסוך הרבה כאבי ראש וכסף על תיקון התקלות הללו. בעמוד תראו מה כוללת בדיקה אינסטלציה, מה המחיר שלה ותוכלו להשוות בין חברות בדק בית לצורך בדיקת אינסטלציה.

מה כוללת בדיקת אינסטלציה?

בדיקת אינסטלציה עוזרת לצורך אבחון ואיתור תקלות נוכחיות בנכס והיא כוללת בדיקה של מצב הצנרת והדוד. נהוג לעשות בדיקת אינסטלציה לפני קניית דירה לצורך בדיקה ודיווח על תקלות אינסטלציה לבעל הנכס לצורך תיקון. בנוסף בדיקות אינסטלציה הן הכרח לצורך קבלת טופס אישור איכלוס (טופס 4).

  • בדיקת לחץ מים: אחד הדברים שנבדקים בבדיקת אינסטלציה הוא בדיקה שיש לחץ מים מספק. הבדיקה תראה עם יש גורמים מפריעים בצינורות כמו סתימה, וגם בדיקה של הברזים, המקלחת והשירותים.
     
  • בדיקת דוד: דוד מחזיק 8 - 12 שנים. בבדיקה בודקים שהדוד אכן בגיל מתאים ובנוסף אם יש בו נזילה או סימנים לחלודה.
     
  • בדיקת נזילות: בדיקת נזילות תיעשה בעיקר בגג, אבל גם בקירות באמצעות מצלמה טרמית שבודקת את הבדלי הטמפרטורות. דרך נוספת היא באמצעת החדרת סיב אופטי או חיישן גז שמחודר לצינורות. הבדיקה נועדה לבדוק האם קיימת נזילה, ואם כן מה מקורה.
     
  • צילום צנרת הביוב: צילום של צנרת הביוב מתבצע רק באמצעות החדרה של סיב אופטי שמצלם את הפנים של הצינור לצורך בדיקה של סתימות אפשריות או חורים בצינורות. סתימות בצינור ביוב יכולות להיות עקב שורשים שחדרו לביוב, או עקב חומרים בנייה שמגיעים לביוב וסותמים אותו. בנוסף אחד הדברים שיכולים לפגוע בצנרת הביוב היא תנודה של הקרקע, שקורית מדי פעם.
     
  • בדיקת רטיבות ובדיקת עובש: בדיקת רטיבות נעשית באמצעות מד לחות שבודק את הלחות והימצאות של עובש (או היתכנות להתפתחות של עובש) בעיקר באזורים ה"חשודים" כמו המקלחת או המטבח.
     
  • בדיקה של איכות המים: בדיקה של איכות המים בודקת האם המים אכן ניתנים לשתייה. אם אין שום דבר שמזהם, מעכיר או גורם לריח או טעם רע במים.

 

בדיקת אינסטלציה

איפה בבית מתבצעת בדיקת אינסטלציה?

במקרה של בדק בית אינסטלציה יש כמה אזורים יותר חשובים מאחרים. אחרי הכל יש הרבה יותר שימוש במים במקלחת או במטבח לעומת חדר השינה שלכם.

  • מטבח: בדיקת אינסטלציה במטבח כולל בדיקה של הברז - האם הוא דולף או סתום? מעבר לכך צריך לבדוק שהמים החמים אכן מגיעים במהירות לברז במטבח. לאחר מכן תתבצע בדיקה של דליפות או קורוזיה בחיבור המים. בנוסף לכל יש לבדוק שקווי הניקוז עובדים בצורה טובה ולא דולפים.
     
  • חדר האמבטיה: בחדר האמבטיה הבדיקה של קווי הניקוז ואספקת המים הרבה יותר קריטיים כמובן, עקב השימוש המוגבר. בנוסף הצנרת שמובילה למקלחת ולשירותים נוטה להישחק יותר בקלות, אז היא צריכה בדיקה יותר מוקפדת. תתבצע בדיקה של קו האספקה, ואת הברזים במקלחת והכיור לראות שהמים זורמים בצורה חלקה ועם לחץ מספק. בנוסף תתבצע בדיקה של האסלה שבה רואים אם אכן מגיעים מספיק מים לשטוף את האסלה.
     
  • מכונת כביסה: בדיקה של מכונת הכביסה או חדר הכביסה תוודא שהניקוז אכן עובד בצורה טובה ובלי דליפות. בנוסף יש צורך לבדוק את צינורות כניסת המים למכונה, במיוחד אם לא מדובר על צינורות נירוסטה מפני שמים קרים וחמים שזורמים בצינור לתוך המכונה ונוטים להחזיק מעמד פחות זמן - לרוב לא יותר מ5 שנים.
     
  • מערכת אספקת המים: בדיקה של מערכת אספקת המים היא בעיקר בדיקה של מד המים שאכן פועל בצורה טובה ואין דליפות מים. בנוסף תתבצע בדיקה שאכן ניתן לסגור את המים באופן מוחלט. חשוב לומר שדליפה במד במים יכולה לגרום לחשבון מים מנופח ולנזילה בתוך הבית.

 

חברות בדק בית זמינות לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 073-3488760

בדיקת אינסטלציה כחלק מבדק בית

בדיקת אינסטלציה היא חלק בלתי נפרד משירותי בדק בית הן לפני קנייה של בית קיים והן לפני קנייה של דירה מקבלן (קראו על בדק בית לדירה מקבלן). כמובן שזה לא שירות חובה, אבל קשה ברוב המקרים היא תחסוך הרבה בעיות, תקלות וכסף בעתיד.

 

במיוחד אם הדירה היא חדשה מקבלן ועדיין יש לכם את האחריות בתוקף שכחלק ממנה הוא מוכרח לתקן את כל התקלות שיימצאו במסגרת בדק בית לאינסטלציה. כאמור -  בדיקת אינסטלציה תופיע בדו"ח של בדק הבית ותצביע על כל הבעיות שנמצאו.

 

משך תקופת האחריות הממוצעת לאחר תקופת הבדק:
3.5 שנות אחריות 3 שנים אחריות 2.5 שנים
גרף תקופת אחריות
⚠️ בעלי המקצוע אינם מחויבים לספק תקופת אחריות כלשהי, והיא ניתנת לשיקולם הבלעדי.

בדיקת אינסטלציה לפני קניית דירה

אם אתם חושבים לקנות דירה קיימת אז בדיקת אינסטלציה היא כמעט בגדר החובה. אתם לא מכירים את הקבלן שבנה, אתם לא יודעים איך בעל הדירה הנוכחי (או אלה שלפניו) שמרו על הדירה, ואם היו שוכרים אז זו בכלל חובה.

 

בדיקת אינסטלציה לפני קניית דירה תצביע על כל הבעיות הקיימות בדירה ותוכלו להצביע לבעל הדירה הנוכחי שיתקן את הבעיות הללו לפני שתקנו אותה. לא תרצו לקנות דירה ולאחר מספר חודשים לראות שיש בעיה בצנרת (הרחיבו על בדיקות צנרת כאן) או במערכת הניקוז.

 

חברות בדק בית זמינות לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 073-3488760

בדיקות אינסטלציה לטופס 4

לצורך קבלת טופס 4 לאישור איכלוס חובה לעשות בדיקות אינסטלציה שיוודאו שאכן הבית מאושר לאיכלוס. בדיקת אינסטלציה לטופס 4 תתרכז בעיקר במערכת הביוב ומערכת הניקוז של המבנה. היא תתבצע באמצעות 2 שיטות: החדרה של סיב אופטי או שליחת רובוט לצנרת הביוב. המטרה של השיטות הללו היא לצלם מה שקורה בתוך הביוב כדי לאבחן תקלות. אילו תקלות יכולות להיות ומה עושים איתן?

  • סתימה בביוב: לרוב סתימות בביוב ניתן לפתוח באמצעות הזמנת ביובית שתשטוף את קו הביוב בלחת מים גבוה ותיפטר מלכלוכים שונים שמפריעים ומצטברים עם הזמן. אפשרות נוספת היא חדירה של שורשים אל תוך הביוב, שגם את זה ניתן לפתוח באמצעות ביובית עם דיזה מיוחדת שחותכת שורשים.
     
  • סתימות בטון: את רוב הסתימות בביוב ניתן לפתוח באמצעות ביובית, אבל לא את כולן, וחלקן מצריכות משהו מעט חזק יותר. פתיחת סתימות בטון תתבצע באמצעות רובוט שיפורר את הבטון שהתקשה במערכת הביוב שלכם. לרוב הבטון מגיע בעקבות בנייה או שיפוצים שקרו ליד.
     
  • שבר או בעיה בהתקנה: דבר נוסף שנבדק לצורך טופס 4 הוא האם צנרת הביוב הותקנה בצורה טובה או שיש בעיה. שוחות הביוב יכולות גם להישבר עקב תנודות של אדמה, במיוחד אם הן מבטון, ובמקרה הזה יהיו סדקים. במקרים האלה ייתכן שהדו"ח יגלה שיש צורך בהחלפה של מקטע או החלפת צנרת הביוב כולה.

 

בעיה אפשרית פיתרון
סתימה "קלה" בביוב הזמנת ביובית
סתימת בטון רובוט שמפורר את הבטון
התקנה תקולה או שבר בצנרת הביוב החלפת צנרת ביוב

חיטוי מים לטופס 4

מעבר לבדיקה של מערכת הביוב יש צורך בבדיקה של איכות המים ואולי גם חיטוי המים. הבדיקה תישלח למעבדה שתוודא שהמים שעתידים לשתייה בתוך הבית אכן ראויים לשתייה. במידה והמים יימצאו כלא ראויים לשתייה יהיה צורך בחיטוי של מאגר המים.

בדיקת מז"ח ומערכות הניקוז

בדיקת מז"ח (מניעת זרם חוזר) מוודאת שאכן אין מים חוזרים וזו בדיקה סטנדרטית כחלק מבדיקת אינסטלציה לפני טופס 4. בדיקה נוספת שצריך לבצע היא בדיקה של מערכת הניקוז כולל המרזבים שמוודאים שלא תהיה הצטברות מים על הגג שלכם.

כמה עולה בדיקת אינסטלציה לא כחלק מבדק בית?

במידה ותרצו לעשות בדיקת אינסטלציה מקיפה לפני קניית דירה המחיר יהיה בין 1,500 - 3,000 ש"ח. בדיקה אינסטלציה לצורך קבל טופס 4 תעלה בין 1,500 - 2,000 ש"ח לבדיקה בלבד. המחיר משתנה בהתאם למצב הדירה, הגיל שלה, וגודל הנכס שצריך לבדוק.

 

מחיר בדיקת אינטלציה בממוצע

מחיר בדיקת אינטלציה בממוצע: ₪2250

טווח מחיר גבוה ₪3000

טווח מחיר נמוך ₪1500