שירותי בדק בית מומלצים הכנס פרטיך וקבל הצעות מחיר לצורך בדק בית. אלו אשר מתאימים ביותר בעבורך יחזרו לפנייתך בתוך זמן קצר.

בדק בית דירה מקבלן

קניתם דירה חדשה מקבלן? מזל טוב! רק רגע לפני שאתם מכניסים רהיטים כדאי לקרוא את העמוד שלפניכם שיעזור לכם להבין האם ומתי כדאי לעשות בדק בית לדירה מקבלן, מה תקבלו לאחר ביצוע בדק בית לפני מסירה ומה האחריות של הקבלן לגבי הליקויים.

האם יש צורך לבצע בדק בית לדירה מקבלן?

בדק בית לדירה מקבלן יכולה לחשוף תקלות ובעיות בדירה שלכם. אפילו שמדובר בדירה חדשה, עדיין יכולות להיות הרבה תקלות:

  • יש הרבה תקנים: כשבונים בית פרטי או בניין ישנם הרבה מאוד תקנים שהקבלן מוכרח לעמוד בהם שלנו אין סיכוי להכיר. הכחל מסוג החול שהוא צריך להשתמש בו, שיפועים, זוויות ועוד הרבה דברים שיכולים להיות נסתרים לעין או פשוט לא ידועים. שירות בדק בית עוזר לוודא שאכן אתם נכנסים לדירה חדשה אחרי שהתקלות מתוקנות.
     
  • קבלני משנה: הקבלן בעצמו לא מבצע את כל העבודות הנדרשות, ולרוב יש לו קבלני משנה שעושים את העבודות השונות כמו החשמל, האיטום או הצנרת. האחריות היא כמובן של הקבלן הראשי בסוף לוודא שהכל מבוצע טוב, אבל חשוב שתדעו שהקבלן לא בהכרח מפקח ורואה בעצמו כל עבודה שמתבצעת, ולכן יש יותר סיכוי לטעויות.
     
  • טעויות קורות: גם קבלנים הם בני אדם, וגם הם עושים טעויות. כמובן שתמיד התקווה היא שאין טעויות גדולות מדי, אבל הן יכולות לקרות וכשאתם קונים דירה חדשה אתם רוצים שהיא תהיה מושלמת.
     
  • דו"ח בדק בית: בסוף בדק הבית אתם מקבלים דו"ח (אל תדאגו נרחיב עליו בהמשך) שמפרט את כל הליקויים שנמצאו בדירה. כשתבואו לקבלן עם דו"ח של בדק הבית יהיה לו קשה מאוד להתווכח והוא יהיה מוכרח לתקן את הליקויים שנמצאו.

 

בדק בית דירה מקבלן

מה אתם אמורים לקבל אחרי שביצעתם בדק בית לפני מסירה?

לאחר בדק בית לפני מסירה תקבלו דו"ח. הדו"ח הזה הוא קביל משפטית והוא מכיל את הדברים הבאים:

  • תצהיר משפטי
  • פירוט של כל ליקויי הבנייה
  • אופן תיקון הליקויי כולל עלות צפויה
  • אסמכתאות (לדוגמה תמונות) שמוכיחות את הטענות על הליקויים

לרוב הדו"ח של חברת בדק הבית נמסר ישירות לקבלן על מנת שיתקן את הליקויים שנמצאו, מה שלרוב קורה. במידה והוא מסרב יש חברות בדק בית שיפנו לעורך דין המתמצא בנושא. חשוב לומר שדו"ח בדק בית הוא ראייה משפטית, ולכן הוא קריטי ועדיף מאוד על בדק בית עצמאי, שאותו קבלנים נוטים לקחת בפחות רצינות.

מהי האחריות של הקבלן על דירה חדשה?

רק נתחיל קודם כל בלהסביר את ההבדל בין שני מושגים: תקופת אחריות ותקופת בדק. תקופת בדק היא תקופה שבה הקבלן מוכרח לתקן כל ליקוי בדירה מבלי שיש חובה על הדייר להוכיח את הליקוי. משך תקופת הבדק משתנה בהתאם לליקוי, לדוגמה, תקופת הצנרת שונה מעבודות מסגרות. תקופת אחריות היא תקופה שבה על הדייר להוכיח שאכן יש ליקוי, ואז על הקבלן לתקן. משך תקופת האחריות הוא 3 שנים מעבר לתקופת הבדק.

 

משך תקופת האחריות הממוצעות:
4 שנות אחריות 3 שנות אחריות שנתיים אחריות
גרף תקופת אחריות
⚠️ תקופת האחריות משתנה בהתאם לסוג הליקוי

מתי להזמין בדק בית לדירה מקבלן?

הרבה אנשים לא בטוחים מתי עושים בדק בית לדירה חדשה ובדיוק בשביל זה פורטל בדקליק נמצא פה לעזור לכם. מומלץ לעשות את הבדק בית לפני קבלת המפתח. זאת אומרת ישר אחרי שתקבלו טופס אישור איכלוס, (טופס 4) הסיבה לכך היא שהוא כבר ביצע את עבודות התשתית העיקריות שעליהן קיבל טופס 4, אבל עדיין נותנת לו מספיק זמן לתקן את הליקויים לפני מועד מסירת המפתח.

מה כולל בדק בית לדירה מקבלן?

אם אתם תוהים מה בודקים בבדק בית הגעתם למקום הנכון שיענה לכם על כל השאלות:

  • מערכות אינסטלציה ואיטום
  • מערכת החשמל
  • בדיקות קרינה וגז ראדון
  • ליקויי בנייה בחלונות, מרצפות וקירות
  • בדיקה של דוד השמש
  • בדיקה של הממ"ד

מהו מחיר בדק בית לדירה מקבלן?

מחיר בדק בית דירה מקבלן הוא 1,400 - 1,600 ש"ח לדירת 4 חדרים והוא משתנה בהתאם לגודל הנכס שצריך לבדוק. לדוגמה במקרה של בית פרטי המחיר לרוב יעלה ויכול להגיע ל- 2,200 ש"ח. תוכלו לראות מחירים נוספים במחירון בדק בית מלא.

 

מחיר בדק בית לדירה מקבלן 4 חדרים בממוצע

מחיר בדק בית לדירה מקבלן 4 חדרים בממוצע: ₪1500

טווח מחיר גבוה ₪1600

טווח מחיר נמוך ₪1400